Український гурт вразив кліпом про народне вбрання

05/04/2020

Яскраві образи української жінки у вбранні початку XX ст. втілила солістка українського рок-гурту “Онейроїд” в новому кліпі до пісні “Забобони”

Музиканти розповіли Gazeta.ua про творчий задум та роботу над кліпом.

Головна персона відео – солістка гурту “Онейроїд” Оксана “Вишня” Дронова. У кліпі героїня постає у різних образах: дівочому, весільному та заміжньої жінки. Усі строї – ошатні. Такий одяг берегли для особливих випадків: оглядини, весілля, свята. Костюми представляють різні регіони Центральної України.

Концепцію кліпу лідер гурту Андрій Боркунов обмірковував чотири роки. У колективі довго не могли дійти згоди з візуалізацією: декілька режисерів, охочих попрацювати над кліпом, пропонували пряму ілюстрацію забобонів, про які йдеться в пісні. Однак, ходити з пустими відрами та в’язати вузлики музиканти не збиралися.

Наприкінці 2018 року Андрій з Оксаною потрапили на персональну виставку традиційних українських народних головних уборів та вбрання дизайнера Валентини Ануарової-Лісоколенко. Майстриня спеціалізується на реставрації старовинного вбрання та виготовленні його реплік – точних копій за автентичними викройками й малюнками.

Просто під час перегляду експозиції в Полтавському краєзнавчому музеї і народилася в музикантів ідея кліпу.

Власне, з музею і почали зйомки. А для студійної роботи прямо з виставки позичили на один вечір костюми – під пильним оком їх авторки. Дизайнерка принагідно виконала одну з епізодичних ролей у кліпі.

За сюжетом, дівчина “виходить заміж за буденність”. Купившись на яскраві вбрання, бісер та мішуру, потрапляє в полон забобонів та упереджень. Жінки в підкреслено чорному одязі нав’язують суспільні “стандарти” та підганяють героїню під рамки свого бачення щастя.

“Та це порожній світ, зовнішня оболонка. Символічно спочатку костюми були надіті на манекени – яскравий вигляд без внутрішнього наповнення. Обираючи зовнішні атрибути успішності та заможності, жінка ризикує так і залишитися беззмістовною “видимістю”. Не бути, а здаватися. Наприкінці героїня зупинилася, опам’яталася і просить оператора повернути все, наповнивши змістом”, – розповів Андрій Боркунов.

Якщо говорити про форму подання візуальної інформації, творча група вжила притаманний поп-культурі прийом – більше яскравих кольорів та блиску. Однак, з важливою відмінністю.

“Зазвичай жінок у кліпах роздягають. Тут героїню постійно одягають. Це наш “антистриптизовий” посил”, – зауважив музикант.

Джерело: gazeta.ua

No Comments

Залишити відповідь