Перша леді розповіла, скільки відомих музеїв у світі заговорили українською мовою

02/06/2021

У 2021 році україномовні аудіогіди з’явилися у 17 музеях по всьому світу. Проекти фінансуються донорами з бізнесу.

Про це Олена Зеленська, дружина президента країни, розповіла на зустрічі з Європейською Бізнес Асоціацією (ЄБА).

За словами першої леді, створення аудіогідів стало її особистою точкою входу у культурну дипломатію. Перший проект був реалізований у Галереї Альбертіна в Відні минулого року. Він коштував до 15 тис євро, які надала Raiffeisen Group.

Зеленська уточнила, що подекуди створення аудіогідів у музеях обходиться без потреби залучати спонсорські кошти, лише часом — професійних акторів, запрошених для озвучування. На її думку, бізнесу вигідно долучатися до створення культурного продукту, бо це додає компаніям репутаційних переваг.

«Коли ми пропонуємо музею впровадити україномовний аудіогід — вони завжди щасливі. І з гордістю демонструють свої культурні надбання, щоб українці їх бачили», — сказала Зеленська.

Інший приклад — долучення компанії SOCAR Energy Ukraine до створення аудіогіду українською мовою у музеї килимів Баку.

«Крутий проект зробила компанія Megogo. Допомогла технічно реалізувати україномовний і англомовний гід по Маріїнському палацу Києва», — розповіла перша леді. Ця співпраця отримає продовження: Megogo долучиться до створення тридцяти аудіоісторій двома мовами в українських музеях.

Також перша леді розповіла на зустрічі з ЄБА, що опікується реформою шкільного харчування. На її думку, ця галузь потребує глибшого долучення бізнесу, адже освітні заклади потребують переоснащення харчових блоків.

Біля 1 тис. шкіл не потребують капіталовкладень, але інші повинні оновити харчоблоки новим обладнанням. «І саме тут потрібно допомога місцевого і великого бізнесу, бо на жаль місцева влада і дирекція шкіл не завжди в змозі», — додала дружина президента.

До інших напрямків діяльності першої леді входять розвиток безбар’єрності. Дружина президента називає його власною філософією. За її словами, кожна людина незалежно від віку, фізичний і ментальних можливостей, повинна мати доступ до всіх суспільних ресурсів: до інформації, освіти і нагоду потрапити у будь-яке місце.

Для початку Зеленська заохотила Офіс президента (ОП) провести безбар’єрний аудит. Внаслідок якого будівля офісу зазнає позитивних змін у бік інклюзивного пересування. Крім того, на сайті ОП повинна з’явитися інформація мовою жестів.

Перша леді ще й уклала декларації з компаніями Укрпошта, Ощадбанк, Укрзалізниця, Ашан, 1+1 Media, ДТЕК, Socar, work.ua, АТБ, Danone щодо сприяння включенню всіх суспільних груп, зокрема людей з інвалідністю, літніх людей, батьків з дітьми до шести років, жінок та молоді.

«Я вірю у ці напрямки. Тут побачила, що я дійсно щось можу зробити», — пояснила Зеленська.

Джерело: nv.ua

No Comments

Залишити відповідь